ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC MARZEC

TYDZIEŃ I  (04.03 – 08.03.2024)   „NA MAŁEJ I DUŻEJ SCENIE OGLĄDAMY PRZEDSTAWIENIE”   
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
Zachęcanie dzieci do występów publicznych.
Wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.
Uwrażliwianie dzieci na sztukę przez udział w przedstawieniach jako widz oraz aktor.
Doskonalenie u dzieci umiejętności przeliczania i dodawania elementów.
Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „g”, „G”.
Uwrażliwianie dzieci na piękno dzieł sławnych artystów.
Kształcenie odpowiedzialności za przygotowanie i posprzątanie miejsca zabawy i nauki.
Zachęcanie dzieci do samodzielnego tworzenia.
Doskonalenie u dzieci orientacji  na kartce.
Wdrażanie dzieci do posługiwania się zwrotami określającymi kierunki i położenie różnych obiektów.

TYDZIEŃ II  (11.03 –15 .03.2024)   “ŚWIAT OCZAMI ARTYSTY” 
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
Uwrażliwianie dzieci na piękno dzieł sławnych artystów.
Zachęcanie dzieci do samodzielnego tworzenia.
Wprowadzenie litery drukowanej pisanej „p”, „P”.
Doskonalenie u dzieci orientacji przestrzennej.
Doskonalenie umiejętności szacowania liczby obiektów, a następnie ich przeliczania.
Uwrażliwianie dzieci na sztukę.
Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
Kształtowanie  pojęć związanych z miarą: długi-krótki, szeroki-wąski.
Kształcenie umiejętności klasyfikowania obiektów.
Uświadamianie dzieciom , ze każdy może popełniać błędy.

TYDZIEŃ III  (18– 22.03.2024)   „ZIMO! DO ZOBACZENIA ZA ROK!” 
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
Dostrzeganie i opisywanie przez dzieci charakterystycznych dla przedwiośnia zmian atmosferycznych.
Zwrócenie uwagi dzieci na zmiany zachodzące w przyrodzie – pierwsze oznaki wiosny.
Zapoznanie dzieci z nazwami kwiatów wiosennych.
Nauka wybranej piosenki, zabawy taneczne i instrumentalizacja piosenek: „Maszeruje wiosna”, „Wiosna”,
Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „ł”, „Ł”.
Doskonalenie umiejętności orientacji na kartce .
Zachęcanie do codziennego używania zwrotów grzecznościowych: „proszę”. „przepraszam”, „dziękuję”.

TYDZIEŃ IV  (25 – 29.03.2024)   „JUŻ PRZYBYŁA WIOSNA MIŁA” 
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
Kształtowanie świadomości korzyści wynikających z przebywania na świeżym powietrzu.
Przybliżanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny.
Poznanie cyklu uprawy roślin cebulowych.
Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „z”, „Z”.
Doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów.
Zwrócenie uwagi dzieci na upływ czasu i zachodzące w przyrodzie zmiany związane z porami roku, utrwalanie wiadomości dotyczących miesięcy, tygodni, dni i godzin.
Wzbogacanie wiadomości na temat okresu wiosny.
Doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów.
Zwrócenie uwagi dzieci na upływ czasu, zachodzące w przyrodzie zmiany ze względu na zmianę pór roku.
Doskonalenie umiejętności dostosowywania ubioru do warunków pogodowych.