ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE W GRUPIE V
LISTOPAD 2025
TYDZIEŃ I: Temat tygodnia: Jestem Polką, jestem Polakiem
-
kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
-
kształtowanie pożądanych postaw – postawy patriotycznej;
-
rozbudzanie poczucia przynależności narodowej;
-
kształtowanie poczucia przynależności do Europy;
-
rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych, wzbogacenie wiedzy o Polsce;
-
wprowadzenie nazw „Europa”, „Unia Europejska”;
-
zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „L”, „l”;
-
kształtowanie umiejętności mierzenia długości za pomocą różnych miar;
-
wdrażanie do uważnego słuchania oraz opowiadania usłyszanego tekstu;
-
rozwijanie umiejętności liczenia.
TYDZIEŃ II: Temat tygodnia: Co się dzieje wokół nas?
-
aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
-
rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
-
kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką;
-
budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody;
-
kształtowanie pożądanego zachowania (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą;
-
wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej;
-
wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
-
zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”;
-
doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5;
-
dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć „dodawanie”
i „odejmowanie”); -
wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych;
-
doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat;
-
rozwijanie słuchu fonematycznego.
TYDZIEŃ III: Temat tygodnia: Polskie legendy i opowieści
-
wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z rywalizacją;
-
kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności;
-
budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny;
-
budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach;
-
ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy;
-
kształtowanie uczuć patriotycznych;
-
wdrażanie do poszanowania symboli narodowych;
-
zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi, mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju;
-
rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie świata fikcji od rzeczywistości;
-
zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”;
-
poznanie obrazu graficznego liczby 6;
-
doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 (w przód i wspak);
-
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6;
-
przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów;
-
dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania);
-
rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr;
-
doskonalenie słuchu fonematycznego.
TYDZIEŃ IV: Temat tygodnia: Podróże przez wieki
-
rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznyh, muzycznych i naśladowczych;
-
kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności;
-
rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy;
-
kształtowanie uczuć patriotycznych;
-
wdrażanie do poszanowania symboli narodowych;
-
kształtowanie poczucia czasu;
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem
-
zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „K”, „k”;
-
kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i liter;
-
poznanie obrazu graficznego liczby 7;
-
doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7 (w przód i wspak);
-
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 7;
-
dodawanie i odejmowanie na konkretach;
-
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy.

