ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC : CZERWIEC
TYDZIEŃ I „BUKIET, PREZENT I CUKIERKI, DZIŚ RODZICÓW JEST DZIEŃ WIELKI”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
- Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
- Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
- Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych.
TYDZIEŃ II „Z KOŃCA ŚWIATA CZY ZZA ŚCIANY, TO PRZYJACIEL NASZ KOCHANY”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
- Doskonalenie tańców, piosenek poznanych podczas zajęć rytmicznych;
- Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań;
- Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne.
TYDZIEŃ III „COŚ SIĘ SKRADA, COŚ SZELEŚCI. DŻUNGLA STO TAJEMNIC MIEŚCI”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
-
Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;
-
Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo-społecznego;
-
Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego egzotycznego;
-
Prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie narządów mowy;
-
Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym;
-
Wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci.
TYDZIEŃ IV „GDZIE RODZICE NAS ZABIORĄ?”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
-
Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne;
-
Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów itp.;
-
Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań;
-
Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji mówienie o swoich marzeniach;
-
Aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi.