ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC : CZERWIEC

 

TYDZIEŃ I  „BUKIET, PREZENT I CUKIERKI, DZIŚ RODZICÓW JEST DZIEŃ WIELKI”

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych.

TYDZIEŃ II „Z KOŃCA ŚWIATA CZY ZZA ŚCIANY, TO PRZYJACIEL NASZ KOCHANY”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
  • Doskonalenie tańców, piosenek poznanych podczas zajęć rytmicznych;
  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań;
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne.

TYDZIEŃ   III „COŚ SIĘ SKRADA, COŚ SZELEŚCI. DŻUNGLA STO TAJEMNIC MIEŚCI”

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;

  • Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo-społecznego;

  • Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego  egzotycznego;

  • Prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie narządów mowy;

  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym;

  • Wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci.

TYDZIEŃ    IV   „GDZIE RODZICE NAS ZABIORĄ?”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne;

  • Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów itp.;

  • Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań;

  • Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji  mówienie o swoich marzeniach;

  • Aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi.