ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC : PAŹDZIERNIK
Tydzień I (29.09.25-03.10.25)
Tematyka tygodnia: Jesienne dni.
Cele ogólne;
Obszar fizyczny
• zachęcanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
• wspieranie w bezpiecznym i poprawnym wykonywaniu ćwiczeń gimnastycznych
• rozwijanie dużej i małej motoryki
Obszar emocjonalny
• poznawanie sposobów wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób
a• wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami
• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk
Obszar społeczny
• kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
• tworzenie warunków sprzyjających przestrzeganiu norm społecznych
• budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
Obszar poznawczy
• pogłębianie zdolności dostrzegania piękna przyrody
• kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę
• doskonalenie poczucia rytmu
Tydzień II (06.10.25 – 10.10.25)
Tematyka tygodnia: Październikowe niespodzianki.
Cele ogólne
Obszar fizyczny
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
• usprawnianie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych
Obszar emocjonalny
• wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami
• doskonalenie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk
Obszar społeczny
• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
• budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
Obszar poznawczy
• rozwijanie mowy i myślenia
• pogłębianie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy
• doskonalenie umiejętności liczenia
Cele ogólne;
Tydzień III (13.10.25 – 17.10.25)
Tematyka tygodnia: Aktywnie i zdrowo.
Cele ogólne;
Obszar fizyczny
• doskonalenie umiejętności dbania o higienę
• wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia
• budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad
Obszar emocjonalny
• pogłębianie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć swoich i innych osób
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób
• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata
Obszar społeczny
• uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych
• kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu
• rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy
Obszar poznawczy
• rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
• doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy
• usprawnianie myślenia przyczynowo-skutkowego
Tydzień IV (20.10.25 – 24.10.25)
Tematyka tygodnia: Każdy jest wyjątkowy.
Cele ogólne;
Obszar fizyczny
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych
• usprawnianie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
Obszar emocjonalny
• stwarzanie okazji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
• pogłębianie zdolności do dostrzegania i nazywania własnych emocji
• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata
Obszar społeczny
• zachęcanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw
• utrwalanie nawyku okazywania uwagi i szacunku innym dzieciom
Obszar poznawczy
• wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie
• doskonalenie zdolności do odtwarzania prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie