ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC : PAŹDZIERNIK

Tydzień I (29.09.25-03.10.25)  

Tematyka tygodnia: Jesienne dni. 

Cele ogólne; 

Obszar fizyczny 

zachęcanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych 

• wspieranie w bezpiecznym i poprawnym wykonywaniu ćwiczeń gimnastycznych 

• rozwijanie dużej i małej motoryki 

Obszar emocjonalny 

poznawanie sposobów wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób 

a• wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami 

• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk 

Obszar społeczny 

kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole 

• tworzenie warunków sprzyjających przestrzeganiu norm społecznych 

• budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej 

Obszar poznawczy 

• pogłębianie zdolności dostrzegania piękna przyrody 

• kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę 

• doskonalenie poczucia rytmu 

Tydzień II  (06.10.25 – 10.10.25)  

Tematyka tygodnia: Październikowe niespodzianki. 

Cele ogólne 

Obszar fizyczny 

• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych 

• usprawnianie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych 

Obszar emocjonalny 

• wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami 

• doskonalenie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk 

Obszar społeczny 

• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy 

• budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej 

Obszar poznawczy 

rozwijanie mowy i myślenia 

• pogłębianie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy 

• doskonalenie umiejętności liczenia 

Cele ogólne; 

Tydzień III  (13.10.25 – 17.10.25)  

Tematyka tygodnia: Aktywnie i zdrowo. 

Cele ogólne; 

Obszar fizyczny 

• doskonalenie umiejętności dbania o higienę 

• wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia 

• budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad 

Obszar emocjonalny 

• pogłębianie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć swoich i innych osób 

• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób 

• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata 

Obszar społeczny 

• uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych 

• kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu 

• rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy 

Obszar poznawczy 

• rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą 

• doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy 

• usprawnianie myślenia przyczynowo-skutkowego 

  

Tydzień IV (20.10.25 – 24.10.25)  

Tematyka tygodnia: Każdy jest wyjątkowy.  

Cele ogólne; 

Obszar fizyczny 

• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych 

• usprawnianie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych 

Obszar emocjonalny 

• stwarzanie okazji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy 

• pogłębianie zdolności do dostrzegania i nazywania własnych emocji 

• rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata 

Obszar społeczny 

• zachęcanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw 

• utrwalanie nawyku okazywania uwagi i szacunku innym dzieciom 

Obszar poznawczy 

• wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie 

• doskonalenie zdolności do odtwarzania prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych 

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie