ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

TYDZIEŃ   I   (05 – 09.05.2025r.) „KTOŚ NAM NIEBO POMALOWAŁ,

WITAJ TĘCZO KOLOROWA!”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  2. Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
  3. Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata

TYDZIEŃ   II   (12 – 16.05.2025r.) „RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC,

Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKKICH KOC”

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
  2. Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
  3. Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
  4. Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  5. Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.

TYDZIEŃ   III   (19 – 23.05.2025r.) „WYBRAĆ ZAWÓD – TRUDNA SPRAWA,

DLA NAS JESZCZE TO ZABAWA”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego.
  2. Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności.
  3. Stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
  4. Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów – wskazywanie i grupowanie przedmiotów podobnych do siebie pod względem przeznaczenia.

TYDZIEŃ   IV   (26 – 30.05.2025r.) „BUKIET, PREZENT I CUKIERKI

DZIŚ RODZICÓW JEST DZIEŃ WIELKI”

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
  2. Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach w przedszkolu.
  3. Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
  4. Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
  5. Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.