ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

PAŹDZIERNIK

Tydzień I (29.09 – 03.10.2025) „Kolory jesieni”

• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych;

• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych;

• wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych;

• kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach;

• poznawanie różnych stanów emocjonalnych;

• wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej;

• wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia;

• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy;

• kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach;

• wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy;

•wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie;

• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;

• kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne;

• kształtowanie świadomości własnego ciała;

Tydzień II (06.10 – 10.10.2025) „Jesienne ogrody”

• kształtowanie umiejętności samoobsługowych;

• kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami;

• uczestniczenie w zabawach zwiększających sprawność manualną;

• określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”;

• wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób;

• wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć;

• kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu;

• kształtowanie poszanowania zasad panujących podczas zabawy oraz zajęć;

• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;

• rozwijanie percepcji wzrokowej;

• kształtowanie umiejętności porównywania i łączenia przedmiotów;

• kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech;

Tydzień III (13.10 – 17.10.2025) „Zdrowie na talerzu”

• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych;

• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych;

• wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach integracyjnych i zajęciach ruchowych;

• wyrabianie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach;

• określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię” i akceptowanie upodobań innych;

• prezentowanie uczuć i emocji za pomocą mimiki;

• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy;

• kształtowanie umiejętności dokonywania prostych wyborów dotyczących codziennych sytuacji i informowania o nich;

• wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie;

• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;

• rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy;

• usprawnianie aparatu artykulacyjnego;

• kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek;

• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich;

Tydzień IV (20.10 – 31.10.2025) „Jesienne melodie”

• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe

• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała;

• kształtowanie czynności samoobsługowych;

• dbanie o higienę aparatu mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń stymulujących jego rozwój;

• kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej;

• wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie;

• dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości;

• wyrażanie swoich myśli, pragnień w sposób akceptowalny społecznie;

• kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie;

• wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa;

• kształtowanie poczucia przynależności do grupy, w której dziecko się znajduje;

• działanie w celu osiągnięcia wspólnego dobra;

• słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie;

• wdrażanie do słuchania tekstów literackich;

• rozwijanie pamięci przez zapamiętywanie i powtarzanie krótkich rymowanek;