ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
PAŹDZIERNIK
Tydzień I (29.09 – 03.10.2025) „Kolory jesieni”
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych;
• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych;
• wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych;
• kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach;
• poznawanie różnych stanów emocjonalnych;
• wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej;
• wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia;
• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy;
• kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach;
• wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy;
•wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie;
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
• kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne;
• kształtowanie świadomości własnego ciała;
Tydzień II (06.10 – 10.10.2025) „Jesienne ogrody”
• kształtowanie umiejętności samoobsługowych;
• kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami;
• uczestniczenie w zabawach zwiększających sprawność manualną;
• określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”;
• wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób;
• wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć;
• kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu;
• kształtowanie poszanowania zasad panujących podczas zabawy oraz zajęć;
• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
• rozwijanie percepcji wzrokowej;
• kształtowanie umiejętności porównywania i łączenia przedmiotów;
• kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech;
Tydzień III (13.10 – 17.10.2025) „Zdrowie na talerzu”
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych;
• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych;
• wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach integracyjnych i zajęciach ruchowych;
• wyrabianie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach;
• określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię” i akceptowanie upodobań innych;
• prezentowanie uczuć i emocji za pomocą mimiki;
• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy;
• kształtowanie umiejętności dokonywania prostych wyborów dotyczących codziennych sytuacji i informowania o nich;
• wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie;
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
• rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy;
• usprawnianie aparatu artykulacyjnego;
• kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek;
• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich;
Tydzień IV (20.10 – 31.10.2025) „Jesienne melodie”
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała;
• kształtowanie czynności samoobsługowych;
• dbanie o higienę aparatu mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń stymulujących jego rozwój;
• kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej;
• wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie;
• dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości;
• wyrażanie swoich myśli, pragnień w sposób akceptowalny społecznie;
• kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie;
• wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa;
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy, w której dziecko się znajduje;
• działanie w celu osiągnięcia wspólnego dobra;
• słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie;
• wdrażanie do słuchania tekstów literackich;
• rozwijanie pamięci przez zapamiętywanie i powtarzanie krótkich rymowanek;

