ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC 

LISTOPAD

 

Tydzień I (03.11. – 07.11.2025) „Nasze domy”

• wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych

• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych

• rozwijanie motoryki małej

• wdrażania do rozpoznawania i nazywania emocji

• wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu

• kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej

• kształtowanie umiejętności doprowadzania rozpoczętej pracy do końca

• kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych

• kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł

• wyrabianie nawyku poszanowania zabawek

• doskonalenie umiejętności wypowiadania się przez innymi

• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na bliskie tematy

• rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

• zdobywanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunku ruchu przedmiotów (z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył)

• kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie

• rozwijanie sprawności manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków

• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wybraną cechę

Tydzień II (10.11. – 14.11.2025) „Moja okolica”

• wdrażanie do samodzielnego wykonywania podstawowych czynności higienicznych

• doskonalenie czynności samoobsługowych

• wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, dbanie o zachowanie prawidłowej postawy ciała

• rozwijanie motoryki małej

• rozwijanie świadomości własnego ciała poprzez udział w zabawach gimnastycznych

• kształtowanie poszanowania emocji swoich i innych

• motywowanie do czynnego brania udziału w zajęciach

• wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia oraz bohaterów literackich

• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia, w którym dziecko żyje

• kształtowanie poczucia przynależności do grupy

• wdrażanie do respektowania zasad obowiązujących w grupie

• współpraca w małych zespołach

• wymienianie nazwy miejscowości, w której mieszka dziecko

• ocenianie zachowania w kontekście przyjętych norm i zasad życia w grupie

• nazywanie wartości współżycia z innymi, tj. serdeczność, życzliwość, dzielenie się

• wdrażanie do uważnego słuchania

• kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego

• kształtowanie poczucia przynależności narodowej

• klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu i koloru

Tydzień III (17.11.– 21.11.2025) Jak to było kiedyś? 

• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych

• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych

• wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań

• akceptowanie i przestrzeganie ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy

• wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości i grubości

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów

• rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem polskim poprzez słuchanie literatury i wypowiedzi na jej temat

• rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków

• rozwijanie percepcji wzrokowej

Tydzień IV (24.11. – 28.11.2025) „Bajki i opowieści ”

• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w ty, naśladowczych i rytmicznych

• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zabawie

• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji

• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy

• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich

• rozwijanie wyobraźni i myślenia

• kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości

• doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci

• rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi