ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC
LISTOPAD
Tydzień I (03.11. – 07.11.2025) „Nasze domy”
• wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych
• rozwijanie motoryki małej
• wdrażania do rozpoznawania i nazywania emocji
• wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu
• kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
• kształtowanie umiejętności doprowadzania rozpoczętej pracy do końca
• kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych
• kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł
• wyrabianie nawyku poszanowania zabawek
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się przez innymi
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na bliskie tematy
• rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
• zdobywanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunku ruchu przedmiotów (z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył)
• kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
• rozwijanie sprawności manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków
• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wybraną cechę
Tydzień II (10.11. – 14.11.2025) „Moja okolica”
• wdrażanie do samodzielnego wykonywania podstawowych czynności higienicznych
• doskonalenie czynności samoobsługowych
• wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, dbanie o zachowanie prawidłowej postawy ciała
• rozwijanie motoryki małej
• rozwijanie świadomości własnego ciała poprzez udział w zabawach gimnastycznych
• kształtowanie poszanowania emocji swoich i innych
• motywowanie do czynnego brania udziału w zajęciach
• wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia oraz bohaterów literackich
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia, w którym dziecko żyje
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy
• wdrażanie do respektowania zasad obowiązujących w grupie
• współpraca w małych zespołach
• wymienianie nazwy miejscowości, w której mieszka dziecko
• ocenianie zachowania w kontekście przyjętych norm i zasad życia w grupie
• nazywanie wartości współżycia z innymi, tj. serdeczność, życzliwość, dzielenie się
• wdrażanie do uważnego słuchania
• kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego
• kształtowanie poczucia przynależności narodowej
• klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu i koloru
Tydzień III (17.11.– 21.11.2025) „Jak to było kiedyś? ”
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
• wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
• akceptowanie i przestrzeganie ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
• wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości i grubości
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
• rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem polskim poprzez słuchanie literatury i wypowiedzi na jej temat
• rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków
• rozwijanie percepcji wzrokowej
Tydzień IV (24.11. – 28.11.2025) „Bajki i opowieści ”
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w ty, naśladowczych i rytmicznych
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zabawie
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
• rozwijanie wyobraźni i myślenia
• kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
• doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci
• rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi

