ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC :

 

LISTOPAD

 

Tydzień I (04.11.2024 – 08.11.2024)

Temat tygodnia: : My, Polacy.

  • • Kształtowanie poczucia przynależności narodowej.

    • Zaznajomienie z symbolami narodowymi.

    • Zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w uroczystościach z okazji świąt narodowych.

    • Prezentacja wiedzy na temat organizacji dziecięcych – zuchy, harcerze.

    • Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski.

    • Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „i”, „I”.

    Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

    • Kształcenie poczucia tożsamości narodowej: język ojczysty, symbole narodowe, wybrane zdarzenia z historii Polski.

    • Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscach kultu, np. na cmentarzu, oraz w czasie uroczystości państwowych.

    • Zachęcanie do dbałości o swój wygląd zewnętrzny: ubranie, fryzura, higiena ciała.

    • Zwrócenie uwagi na związek stroju z zaplanowanymi zajęciami: gry sportowe, uroczystości rodzinne.

Tydzień II (12.11.2024 –15.11.2024)

Temat tygodnia: :  Jesienne piosenki śpiewamy i na instrumentach gramy.

    • Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych.

    • Kształcenie umiejętności ilustrowania wiersza dźwiękami instrumentów perkusyjnych.

    • Dostrzeganie zmian w przyrodzie późną jesienią.

    • Rozpoznawanie ptaków odlatujących i pozostających na zimę.

    • Kształtowanie pojęcia liczby 3.

    • Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „l”, „L”.

    Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

    • Kształcenie umiejętności zespołowego grania na instrumentach perkusyjnych.

    • Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w czasie koncertów.

    • Zachęcanie do zakładania własnych kolekcji okazów przyrodniczych.

    • Wdrażanie do szanowania własnych prac plastycznych oraz prac rówieśników.

    • Wdrażanie do dbania o książki.

    • Kształcenie umiejętności planowania uroczystości, zapraszania gości oraz pełnienia funkcji gospodarza.

    • Zwrócenie uwagi na konsekwencje zniszczenia czy uszkodzenia przedmiotów, ubrań, roślin.

     

Tydzień III (18.11.2024– 22.11.2024)

Temat tygodnia:Kto nam powie jak trzeba dbać o zdrowie?

    • Utrwalanie nawyków i przyzwyczajeń do dbania o czystość.

    • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego.

    • Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się.

    • Wdrażanie do higienicznego stylu życia.

    • Kształtowanie pojęcia liczby 4.

    • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „e”’ „E”.

    Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

    • Kształcenie umiejętności akceptowania różnorodności wyglądu, zachowania, gustów i potrzeb rówieśników.

    • Uwrażliwianie dzieci na przestrzeganie zasad zachowania się wobec przyjaciół.

    • Kształcenie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

    • Wdrażanie dzieci do dbania o higienę jako warunku utrzymania dobrego zdrowia.

    • Zachęcanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez aktywne spędzanie czasu wolnego.

    • Zachęcanie dzieci do brania udziału w grach i zabawach sportowych z zachowaniem zasad fair play.

    • Wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się przy stole oraz estetycznego spożywania posiłków.

Tydzień IV (25.11.2024– 29.11.2024)

Temat tygodnia: : Przedszkolak jest świata ciekawy i chętny do zabawy.

  •  Rozbudzanie zainteresowania dzieci otaczającym światem poprzez obserwację pośrednią i bezpośrednią.• Utrwalanie u dzieci zasad korzystania z urządzeń multimedialnych.

    • Uwrażliwianie dzieci na zagrożenia płynące z korzystania z Internetu.

    • Uczenie dzieci właściwych reakcji na niebezpieczeństwa płynące z Internetu.

    • Rozbudzanie wyobraźni dziecka.

    • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery: „k”, „K”.

    Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady: (Netykieta to zasady obowiązujące w Internecie)

    • Uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu.

    • Wdrażanie do ostrożnej i kulturalnej korespondencji za pomocą Internetu.

    • Uświadomienie dzieciom, że ilustracje i utwory dostępne w Internecie mają autorów i nie należy traktować ich jako własne.

    • Kształcenie umiejętności pełnienia roli aktora i widza.

    • Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie.

    • Kształcenie umiejętności właściwego zachowania się wobec zwierząt zaprzyjaźnionych – w czasie zabawy i nieznajomych, spotkanych na podwórku, ulicy.

    • Kształcenie umiejętności kulturalnego zachowania się muzeum.

    • Wdrażanie do grzecznego i taktownego wyrażania swoich opinii na temat prac wykonanych przez innych, wyglądu innych ludzi czy ich upodobań.