ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE W GRUPIE V
PAŹDZIERNIK 2025
TYDZIEŃ I
Temat tygodnia: Jesienne kolory
-
kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z narracją;
-
kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w formach werbalnych i niewerbalnych;
-
wdrażanie do polubownego załatwiania sporów;
-
poznanie drukowanej i pisanej litery ,,A”, ,,a”;
-
poznanie obrazu graficznego liczby 2;
-
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, kolor, kształt,tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco;
-
kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości;
-
rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru;
-
rozwijanie zdolności do odczuwania zadowolenia z dobrze wykonanego zadania;
-
kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń, ich obserwowania i wyciągania wniosków’
-
przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu;
-
doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych , rozpoznawanie ich brzmienia;
TYDZIEŃ II
Temat tygodnia: Smaki natury
-
wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania;
-
doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi i respektowania ich;
-
rozwijanie świadomości przynależności go grupy przedszkolnej;
-
rozwijanie umiejętności pisania liter od lewej do prawej- staranne odtwarzanie wzorów;
-
wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami;
-
budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach;
-
doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzinnych i zagranicznych;
-
doskonalenie sprawności dokonywania bardziej złożonych czynności myślowych jak: porównywanie, wyodrębnianie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, analiza i synteza;
-
poznanie obrazu graficznego głoski – litery ,,E”, ,,e”’
-
poznanie obrazu graficznego liczby ,,3”;
-
rozwijanie znajomości pojęć matematycznych- trójką;
TYDZIEŃ III
Temat tygodnia: Zdrowie na co dzień
-
kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych;
-
rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych;
-
wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie;
-
wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstw czasu: ,,rano”, ,,południe”, ,,popołudnie”, ,,wieczór”, ,,wczoraj”, ,,dzisiaj”,
,,jutro”;
-
poznawanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia;
-
rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności;
-
doskonalenie percepcji słuchowej;
-
rozwijanie motoryki małej- manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny;
-
poznanie obrazu graficznego głoski – litery ,,I”, ,,i”;
-
rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci;
-
konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji;
-
poznanie obrazu graficznego liczby ,,4”;
TYDZIEŃ IV
Temat tygodnia: Jesienne sekrety
-
kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno- ruchowych;
-
kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką;
-
rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole nad wspólnym projektem plastycznym;
-
poznanie obrazu graficznego głoski – litery ,,M”, ,,m”;
-
budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody;
-
rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych;
-
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
-
kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą;
-
poznanie obrazu graficznego liczby ,,5”;
-
doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 (liczebniki główne i porządkowe);
-
rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł);