ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE W GRUPIE V

PAŹDZIERNIK 2025

 

TYDZIEŃ   I  

Temat tygodnia: Jesienne kolory

  • kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z narracją;

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w formach werbalnych i niewerbalnych;

  • wdrażanie do polubownego załatwiania sporów;

  • poznanie drukowanej i pisanej litery ,,A”, ,,a”;

  • poznanie obrazu graficznego liczby 2;

  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, kolor, kształt,tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco;

  • kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości;

  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru;

  • rozwijanie zdolności do odczuwania zadowolenia z dobrze wykonanego zadania;

  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń, ich obserwowania i wyciągania wniosków’

  • przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu;

  • doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych , rozpoznawanie ich brzmienia;

TYDZIEŃ   II  

Temat tygodnia: Smaki natury

  • wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania;

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi i respektowania ich;

  • rozwijanie świadomości przynależności go grupy przedszkolnej;

  • rozwijanie umiejętności pisania liter od lewej do prawej- staranne odtwarzanie wzorów;

  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami;

  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach;

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzinnych i zagranicznych;

  • doskonalenie sprawności dokonywania bardziej złożonych czynności myślowych jak: porównywanie, wyodrębnianie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, analiza i synteza;

  • poznanie obrazu graficznego głoski – litery ,,E”, ,,e”’

  • poznanie obrazu graficznego liczby ,,3”;

  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych- trójką;

TYDZIEŃ   III  

Temat tygodnia: Zdrowie na co dzień

  • kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych;

  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych;

  • wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie;

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstw czasu: ,,rano”, ,,południe”, ,,popołudnie”, ,,wieczór”, ,,wczoraj”, ,,dzisiaj”,
    ,,jutro”;

  • poznawanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia;

  • rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności;

  • doskonalenie percepcji słuchowej;

  • rozwijanie motoryki małej- manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny;

  • poznanie obrazu graficznego głoski – litery ,,I”, ,,i”;

  • rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci;

  • konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji;

  • poznanie obrazu graficznego liczby ,,4”;

TYDZIEŃ   IV  

Temat tygodnia: Jesienne sekrety

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno- ruchowych;

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką;

  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole nad wspólnym projektem plastycznym;

  • poznanie obrazu graficznego głoski – litery ,,M”, ,,m”;

  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody;

  • rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych;

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;

  • kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą;

  • poznanie obrazu graficznego liczby ,,5”;

  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 (liczebniki główne i porządkowe);

  • rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł);