ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE W GRUPIE V

LISTOPAD 2024

 

TYDZIEŃ I “MAŁY CZŁOWIEK, CZY TEŻ DUŻY, DOBRZE GDY POMOCĄ SŁUŻY!”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym;
2. Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych;
3. Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych;
4. Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych;
5. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności;
6. Kształtowanie ekspresji twórczej, tworzenie swobodnych dialogów w zabawach teatralnych;
7. Rozwijanie słuchu fonematycznego.

TYDZIEŃ II „HULA, PSOCI, HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE!”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu;
2. Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
3. Tworzenie sytuacji umożliwiających samodzielne poznawanie zjawisk atmosferycznych;
4. Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
5. Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole;
6. Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.

TYDZIEŃ III „PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ, JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCIĄGA.”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Wzbogacanie słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na poprawne wypowiadanie się w czasie przeszłym i przyszłym);
2. Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji;
3. Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody;
4. Wdrażanie do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji przeprowadzonych doświadczeń;
5. Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki); 6. Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów.

TYDZIEŃ IV „WSZYSCY RAZEM SIĘ BAWIMY, WSZYSTKIE STRACHY PRZEGONIMY!”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych;
2. Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie;
3. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu; |
4. Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play);
5. Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;
6. Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych