ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE W GRUPIE V

LISTOPAD 2025

 

TYDZIEŃ   I:  Temat tygodnia: Jestem Polką, jestem Polakiem

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej;

  • kształtowanie pożądanych postaw – postawy patriotycznej;

  • rozbudzanie poczucia przynależności narodowej;

  • kształtowanie poczucia przynależności do Europy;

  • rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych, wzbogacenie wiedzy o Polsce;

  • wprowadzenie nazw „Europa”, „Unia Europejska”;

  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „L”, „l”;

  • kształtowanie umiejętności mierzenia długości za pomocą różnych miar;

  • wdrażanie do uważnego słuchania oraz opowiadania usłyszanego tekstu;

  • rozwijanie umiejętności liczenia.

 

TYDZIEŃ II:  Temat tygodnia: Co się dzieje wokół nas?

  • aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;

  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką;

  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody;

  • kształtowanie pożądanego zachowania (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą;

  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej;

  • wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;

  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”;

  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5;

  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć „dodawanie”
    i „odejmowanie”);

  • wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych;

  • doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat;

  • rozwijanie słuchu fonematycznego.

TYDZIEŃ  III:  Temat tygodnia: Polskie legendy i opowieści

  • wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z rywalizacją;

  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności;

  • budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny;

  • budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach;

  • ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy;

  • kształtowanie uczuć patriotycznych;

  • wdrażanie do poszanowania symboli narodowych;

  • zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi, mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju;

  • rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie świata fikcji od rzeczywistości;

  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”;

  • poznanie obrazu graficznego liczby 6;

  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 (w przód i wspak);

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6;

  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów;

  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania);

  • rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr;

  • doskonalenie słuchu fonematycznego.

TYDZIEŃ  IV:   Temat tygodnia: Podróże przez wieki

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznyh, muzycznych i naśladowczych;

  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności;

  •  rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy;

  • kształtowanie uczuć patriotycznych;

  •  wdrażanie do poszanowania symboli narodowych;

  •  kształtowanie poczucia czasu;

  •  rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem

  •  zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „K”, „k”;

  •  kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i liter;

  • poznanie obrazu graficznego liczby 7;

  •  doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7 (w przód i wspak);

  •  doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 7;

  •  dodawanie i odejmowanie na konkretach;

  •  doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy.