ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE W GRUPIE V
MARZEC 2024
TYDZIEŃ I: Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Utrwalenie pojęcia para;
- Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
- Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym;
- Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie.
TYDZIEŃ II: Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku;
- Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa;
- Rozwijanie sprawności fizycznej i aparatu oddechowego.
TYDZIEŃ III: Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
- Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
- Utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych;
- Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.
TYDZIEŃ IV: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe);
- Kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu;
- Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
- Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
- Doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat.