ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE W GRUPIE V

MARZEC 2024

 

 

TYDZIEŃ I: Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Utrwalenie pojęcia para;
  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
  • Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym;
  • Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie.

TYDZIEŃ II: Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku;
  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i aparatu oddechowego.

TYDZIEŃ III: Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
  • Utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych;
  • Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.

TYDZIEŃ IV: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe);
  • Kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu;
  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
  • Doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat.