ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Listopad
Tydzień I (4.11.2024 – 8.11.2024)
Temat tygodnia Mały człowiek czy też duży, dobrze gdy pomocą służy
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
– uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym;
-zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych;
– rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości;
-kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych;
– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności;
– kształtowanie ekspresji twórczej i doskonalenie umiejętności tworzenia swobodnych dialogów w zabawach teatralnych;
-rozwijanie słuchu fonematycznego.
TYDZIEŃ II (12.11.2024- 15.11.2024)
Temat tygodnia Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
– doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu;
-wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
-tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych;
– uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole;
-zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.
TYDZIEŃ III (18.11.2024-22.11.2024)
Temat tygodnia Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
– wspieranie dzieci we wzbogaceniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi ( zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym);
-usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji;
-zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody;
-wdrażanie dzieci do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji i wyników przeprowadzonych doświadczeń;
rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki);
– uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem- wykorzystywanie instrumentów melodycznych i niemelodycznych.
TYDZIEŃ IV (25.11.2024-29.11.2024)
Temat tygodnia Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
– uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych;
– wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie;
– rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcenie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadnienia swojej oceny);
– rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play);
– rozwijanie zdolności skupienia uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;
– rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych;
– pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej.