ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE KWIECIEŃ
Krąg tematyczny: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Wspomaganie dzieci w coraz lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
• Pomaganie w zrozumieniu istoty pomiaru długości; wdrażanie do uważnego i dokładnego wykonywania pomiarów, zwłaszcza długości.
• Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom polisensoryczne poznawanie rzeczywistości.
• Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat utworów literackich (zachęcanie do prób charakterystyki i oceny postępowania bohaterów).
• Wspieranie dzieci w rozwoju społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia relaksacyjne w grupach i w parach.
• Przygotowanie do nauki pisania usprawnianie współpracy ręki i oka.
• Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci, wdrażanie do znoszenia porażki.
Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych (uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie, jakie korzyści przynosi to człowiekowi).
• Wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów.
• Umożliwianie zdobywania doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
• Wdrażanie do właściwego, bezpiecznego posługiwania się narzędziami oraz kształcenie umiejętności organizowania sobie miejsca do pracy.
Krąg tematyczny: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Kształtowanie u dzieci intuicyjnego rozumienia zdrowia.
• Zapoznawanie z zawodem lekarza, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracowników służby zdrowia.
• Kształtowanie właściwych zachowań związanych z wizytami w gabinecie lekarskim.
• Wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, przyzwyczajanie do dbania o sprawność fizyczną i własne zdrowie.
• Rozwijanie zdolności kodowania i dekodowania informacji za pomocą symboli i słów.
• Kształtowanie właściwego stosunku do ludzi chorych (współczucie, chęć niesienia pomocy).
Krąg tematyczny: Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią.
• Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
• Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”).
• Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania różnych rzeczy.
• Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych.
• Zachęcanie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody.
• Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.