LISTOPAD
Tydzień I (04.11.2024 – 08.11.2024)
Temat tygodnia: : Jesienne piosenki śpiewamy i na instrumentach gramy.
-
Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych.
-
Kształcenie umiejętności ilustrowania wiersza dźwiękami instrumentów perkusyjnych.
-
Dostrzeganie zmian w przyrodzie późną jesienią.
-
Rozpoznawanie ptaków odlatujących i pozostających na zimę.
-
Kształtowanie pojęcia liczby 3.
-
Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „l”, „L”.
Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:
-
Kształcenie umiejętności zespołowego grania na instrumentach perkusyjnych.
-
Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w czasie koncertów.
-
Zachęcanie do zakładania własnych kolekcji okazów przyrodniczych.
-
Wdrażanie do szanowania własnych prac plastycznych oraz prac rówieśników.
-
Wdrażanie do dbania o książki.
-
Kształcenie umiejętności planowania uroczystości, zapraszania gości oraz pełnienia funkcji gospodarza.
-
Zwrócenie uwagi na konsekwencje zniszczenia czy uszkodzenia przedmiotów, ubrań, roślin.
Tydzień II (12.11.2024 –15.11.2024)
Temat tygodnia: My, Polacy.
• Kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
• Zaznajomienie z symbolami narodowymi.
• Zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w uroczystościach z okazji świąt narodowych.
• Prezentacja wiedzy na temat organizacji dziecięcych – zuchy, harcerze.
• Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski.
• Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „i”, „I”.
Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:
• Kształcenie poczucia tożsamości narodowej: język ojczysty, symbole narodowe, wybrane zdarzenia z historii Polski.
• Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscach kultu, np. na cmentarzu, oraz w czasie uroczystości państwowych.
• Zachęcanie do dbałości o swój wygląd zewnętrzny: ubranie, fryzura, higiena ciała.
• Zwrócenie uwagi na związek stroju z zaplanowanymi zajęciami: gry sportowe, uroczystości rodzinne.
Tydzień III (18.11.2024– 22.11.2024)
Temat tygodnia:Kto nam powie jak trzeba dbać o zdrowie?
-
Utrwalanie nawyków i przyzwyczajeń do dbania o czystość.
-
Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego.
-
Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się.
-
Wdrażanie do higienicznego stylu życia.
-
Kształtowanie pojęcia liczby 4.
-
Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „e”’ „E”.
Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:
-
Kształcenie umiejętności akceptowania różnorodności wyglądu, zachowania, gustów i potrzeb rówieśników.
-
Uwrażliwianie dzieci na przestrzeganie zasad zachowania się wobec przyjaciół.
-
Kształcenie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
-
Wdrażanie dzieci do dbania o higienę jako warunku utrzymania dobrego zdrowia.
-
Zachęcanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez aktywne spędzanie czasu wolnego.
-
Zachęcanie dzieci do brania udziału w grach i zabawach sportowych z zachowaniem zasad fair play.
-
Wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się przy stole oraz estetycznego spożywania posiłków.
Tydzień IV (25.11.2024– 29.11.2024)
Temat tygodnia:Przedszkolak jest świata ciekawy i chętny do zabawy.
• Rozbudzanie zainteresowania dzieci otaczającym światem poprzez obserwację pośrednią i bezpośrednią.
• Utrwalanie u dzieci zasad korzystania z urządzeń multimedialnych.
• Uwrażliwianie dzieci na zagrożenia płynące z korzystania z Internetu.
• Uczenie dzieci właściwych reakcji na niebezpieczeństwa płynące z Internetu.
• Rozbudzanie wyobraźni dziecka.
• Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery: „k”, „K”.
Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady: (Netykieta to zasady obowiązujące w Internecie)
• Uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu.
• Wdrażanie do ostrożnej i kulturalnej korespondencji za pomocą Internetu.
• Uświadomienie dzieciom, że ilustracje i utwory dostępne w Internecie mają autorów i nie należy traktować ich jako własne.
• Kształcenie umiejętności pełnienia roli aktora i widza.
• Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie.
• Kształcenie umiejętności właściwego zachowania się wobec zwierząt zaprzyjaźnionych – w czasie zabawy i nieznajomych, spotkanych na podwórku, ulicy.
• Kształcenie umiejętności kulturalnego zachowania się muzeum.
• Wdrażanie do grzecznego i taktownego wyrażania swoich opinii na temat prac wykonanych przez innych, wyglądu innych ludzi czy ich upodobań.