ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
TYDZIEŃ I
Temat tygodnia: Jesienne kreacje.
Obszar fizyczny
-
aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych
-
wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała
Obszar emocjonalny
-
wzmacnianie w poczuciu sprawczości dziecka
-
doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
-
wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
Obszar społeczny
-
kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
-
doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
-
budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
Obszar poznawczy
-
wdrażanie do wyjaśniania świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
-
doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
-
rozróżnianie głoski „a” w nagłosie i wygłosie, poznanie obrazu graficznego głoski „a” – litery „A”
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek
-
rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji
-
poznanie obrazu graficznego liczby „2”
-
wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku
TYDZIEŃ II
Temat tygodnia: Jesienne skarby.
Obszar fizyczny
-
wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała
-
wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego
-
wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
-
rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych
Obszar emocjonalny
-
doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji
-
wdrażanie do respektowania cudzych emocji
Obszar społeczny
-
rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
-
doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
-
budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
Obszar poznawczy
-
rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie
-
rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
-
doskonalenie syntezy i analizy słuchowej na poziomie sylaby
-
doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim
-
poznanie obrazu graficznego głoski „e” – litery „E”, „e”
-
rozpoznawanie liter „e”, „E” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „e” w nagłosie i wygłosie
-
poznanie obrazu graficznego liczby „3”
-
rozwijanie spostrzegania wzrokowego
TYDZIEŃ III
Temat tygodnia: Dbamy o zdrowie.
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach
- wdrażanie do utrzymania prawidłowej postawy ciała
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas posiłków
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć
Obszar społeczny
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie
Obszar poznawczy
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie spostrzegania wzrokowego
- rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
- rozwijanie sprawności manualnej
- kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
- poznanie obrazu graficznego głoski „i” – liter „I”, „i”
-
poznanie obrazu graficznego liczby „4”
TYDZIEŃ IV
Temat tygodnia: Rytm pór roku.
Obszar fizyczny
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i utrzymania pozycji ciała
- rozwijanie sprawności manualnej
- wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego
- rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć
- wdrażanie do respektowania cudzych emocji
- kształtowanie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięcia emocjonalnego
Obszar społeczny
- wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
- kształtowanie umiejętności przestrzegania zasad w grach towarzyskich
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
- kształtowanie umiejętności dostrzegania symetrii w otoczeniu
- kształtowanie umiejętności konstruowania gier typu ściganka i opowiadanie
- rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku
- doskonalenie syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski „m” – litery „M”, „m”
-
poznanie obrazu graficznego liczby „5”

