ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ   I  

Temat tygodnia: Jesienne kreacje.

Obszar fizyczny

  • aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych

  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała

Obszar emocjonalny

  • wzmacnianie w poczuciu sprawczości dziecka

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi

  • wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób

Obszar społeczny

  • kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej

  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych

  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do wyjaśniania świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu

  • doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby

  • rozróżnianie głoski „a” w nagłosie i wygłosie, poznanie obrazu graficznego głoski „a” – litery „A”

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek

  • rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji

  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku

TYDZIEŃ   II  

Temat tygodnia: Jesienne skarby.

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała

  • wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego

  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji

  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji

Obszar społeczny

  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej

  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych

  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych

Obszar poznawczy

  • rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie

  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowej na poziomie sylaby

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim

  • poznanie obrazu graficznego głoski „e” – litery „E”, „e”

  • rozpoznawanie liter „e”, „E” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „e” w nagłosie i wygłosie

  • poznanie obrazu graficznego liczby „3”

  • rozwijanie spostrzegania wzrokowego

TYDZIEŃ   III  

Temat tygodnia: Dbamy o zdrowie.

Obszar fizyczny

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej postawy ciała
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas posiłków
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć

Obszar społeczny

  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie

Obszar poznawczy

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie spostrzegania wzrokowego
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
  • poznanie obrazu graficznego głoski „i” – liter „I”, „i”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „4”

TYDZIEŃ   IV  

Temat tygodnia: Rytm pór roku.

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych i utrzymania pozycji ciała
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • wdrażanie do stosowania chwytu pisarskiego
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • kształtowanie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięcia emocjonalnego

Obszar społeczny

  • wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
  • kształtowanie umiejętności przestrzegania zasad w grach towarzyskich

Obszar poznawczy

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania symetrii w otoczeniu
  • kształtowanie umiejętności konstruowania gier typu ściganka i opowiadanie
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku
  • doskonalenie syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „m” – litery „M”, „m”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „5”