ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

 

TYDZIEŃ   I   „KTOŚ NAM NIEBO POMALOWAŁ. WITAJ TĘCZO KOLOROWA!”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu;
  • Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
  • Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody;
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.

TYDZIEŃ   II „RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKKI KOC”

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Budzenie zainteresowania życiem małych zwierząt;
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych;
  • Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki), zwrócenie uwagi na ich pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci;
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz te podejmowane spontanicznie przez dzieci;
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.

TYDZIEŃ   III  „WYBRAĆ ZAWÓD – TRUDNA SPRAWA, DLA NAS TO ZABAWA”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Kształtowanie pojęć matematycznych przez zabawy matematyczne i dydaktyczne;
  • Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego;
  • Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
  • Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola;
  • Stworzenie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym;
  • Rozwijanie mowy dzieci przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

TYDZIEŃ IV „BUKIET, PREZENT I CUKIERKI, DZIŚ RODZICÓW JEST DZIEŃ WIELKI”

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych miłość.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

TYDZIEŃ I „Z KOŃCA ŚWIATA CZY ZZA ŚCIANY, TO PRZYJACIEL NASZ KOCHANY”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
  • Doskonalenie tańców, piosenek poznanych podczas zajęć rytmicznych;
  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań;
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne.

TYDZIEŃ   II „COŚ SIĘ SKRADA, COŚ SZELEŚCI. DŻUNGLA STO TAJEMNIC MIEŚCI”

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;

  • Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo-społecznego;

  • Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego egzotycznego;

  • Prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie narządów mowy;

  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym;

  • Wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci.

TYDZIEŃ   III, IV   „GDZIE RODZICE NAS ZABIORĄ?”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne;

  • Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów itp.;

  • Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań;

  • Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji mówienie o swoich marzeniach;

  • Aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi.