ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

TYDZIEŃ I “NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ I Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ!”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Dostrzeganie powtarzalności pór roku, miesięcy;
  • Spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy);
  • Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy, pór roku, dni tygodnia;
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania rytmów i sekwencji czasowych.

 

TYDZIEŃ II „CAŁY Z CEGŁY, MA DWIE WIEŻE,  W TYM ZAMKU KIEDYŚ BYWALI RYCERZE!”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej;
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenia się z niepowodzeniem;
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
  • Ćwiczenie właściwego ustawiania się w pary.

 

TYDZIEŃ III „CO MARZENIA, TO MARZENIA, WNET SIĘ ŻYCIE NASZE ZMIENIA”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń;
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo -skutkowych;
  • Doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, dokładania, zabierania, ustalania, ile pozostało;
  • Uwrażliwienie na potrzeby i marzenia innych ludzi.

 

TYDZIEŃ IV „KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA.”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozwijanie umiejętności mówienia o uczuciach;
  • Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych;
  • Umożliwienie własnoręcznego wykonania prezentów;
  • Kształcenie odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią;
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.