ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ
TYDZIEŃ I “NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ I Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ!”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Dostrzeganie powtarzalności pór roku, miesięcy;
- Spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy);
- Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy, pór roku, dni tygodnia;
- Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania rytmów i sekwencji czasowych.
TYDZIEŃ II „CAŁY Z CEGŁY, MA DWIE WIEŻE, W TYM ZAMKU KIEDYŚ BYWALI RYCERZE!”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej;
- Organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenia się z niepowodzeniem;
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
- Ćwiczenie właściwego ustawiania się w pary.
TYDZIEŃ III „CO MARZENIA, TO MARZENIA, WNET SIĘ ŻYCIE NASZE ZMIENIA”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń;
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo -skutkowych;
- Doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, dokładania, zabierania, ustalania, ile pozostało;
- Uwrażliwienie na potrzeby i marzenia innych ludzi.
TYDZIEŃ IV „KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA.”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Rozwijanie umiejętności mówienia o uczuciach;
- Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych;
- Umożliwienie własnoręcznego wykonania prezentów;
- Kształcenie odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią;
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.