ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – 4 LATKI

                  MAJ

TYDZIEŃ I: Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu;
  • Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
  • Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody;
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata;

TYDZIEŃ II: Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie pojęć matematycznych przez zabawy matematyczne i dydaktyczne;
  • Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego;Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
  • Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności;
  • Stworzenie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym;
  • Rozwijanie mowy dzieci przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego;

TYDZIEŃ III: Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość;

TYDZIEŃ IV: Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Budzenie zainteresowania życiem małych zwierząt – owadów, kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt;
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych;
  • Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki), zwrócenie uwagi na ich pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci;
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz te podejmowane spontanicznie przez dzieci;
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy;