ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – 4 LATKI
MAJ
TYDZIEŃ I: Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu;
- Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
- Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody;
- Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata;
TYDZIEŃ II: Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Kształtowanie pojęć matematycznych przez zabawy matematyczne i dydaktyczne;
- Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego;Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
- Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności;
- Stworzenie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym;
- Rozwijanie mowy dzieci przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego;
TYDZIEŃ III: Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
- Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
- Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
- Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość;
TYDZIEŃ IV: Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Budzenie zainteresowania życiem małych zwierząt – owadów, kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt;
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych;
- Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki), zwrócenie uwagi na ich pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci;
- Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz te podejmowane spontanicznie przez dzieci;
- Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy;